Paolo Roberto gör historisk produktlansering hos Coop i höst

Under hösten lanserar Paolo Roberto 52 nya italienska livsmedel under sitt egna varumärke ”Paolos”. Sortimentet består av bland annat olivolja, balsamvinäger, premiumpasta och klassiska pastasåser. Satsningen är en av de största genom tiderna i svensk dagligvaruhandel och görs exklusivt tillsammans med Coop som fram till början av 2019 har ensamrätt för att sälja Paolos nya sortiment.

När TNS Sifo på uppdrag av resesajten Hotels.com frågade 27 000 resenärer världen över vilket kök som har godast mat, svarade hela 32% att italiensk mat är godast, Italien intog därmed förstaplatsen på listan.

Som ett svar på konsumenternas växande efterfrågan gör Paolo Robertos varumärke Paolos en historisk produktlansering. Totalt lanserar Paolos 52 nya produkter i Coops butiker under hösten vilket är en av de största produktlanseringarna av ett enskilt varumärke i svensk dagligvaruhandels historia.

– “Jag är otroligt stolt, det här är den största satsningen någonsin i mitt företagande. Nu vill jag att svenska folket ska få uppleva mitt Italien och alla de fantastiska produkter och smaker som jag själv är uppvuxen med, säger Paolo Roberto.”

– “Paolos genuina produkter går i linje med Coops visioner om matglädje både till vardag och fest. Vi hoppas att ännu fler upptäcker Paolos exklusivt på Coop och testar alla goda nyheter som lanseras, säger Ann-Marie Schlyter, Kategori- och inköpsansvarig kolonial på Coop.”

I det nya sortimentet finns en produkt som ligger Paolo lite extra varmt om hjärtat – olivoljan ”Terra Mia” som betyder ”min jord” på italienska och är tillverkad av oliver från Paolos egna odlingar.

– “Oliverna vi använder för att tillverka min olivolja ”Terra Mia” har jag och min familj själva varit med och skördat. Det ligger mycket hårt arbete och kärlek bakom varje flaska, det är ett äkta hantverk, säger Paolo Roberto.”

Paolos nya sortiment säljs till och med januari 2019 exklusivt i Coops butiker över hela Sverige*, därefter är planen att lansera sortimentet hos fler återförsäljare. Lanseringen sker i tre etapper under hösten:

Vecka 34: Olivolja & balsamvinäger
Vecka 38: Bröd & kex
Vecka 42: Pasta, pastasåser, tomater, grönsakskonserver

*Sortimentet kan variera beroende på butik.

För mer information, intervjuförfrågningar och bildmaterial, vänligen kontakta Ken Nygren,
marknadschef på Evanoff Group: 073-751 07 33 eller ken.nygren@evanoffgroup.se

Leave a Reply